Workshop Timemanagement (thuiswerken en Covid-19)


Timemanagement (thuiswerken en Covid19)

 


Donderdag 8 april 2021

van 12.30 tot 16.15 uur, online via MS Teams


 

Hoe houd je focus en ben je (vanuit huis) effectief met tijd?

Druk, druk, druk. Je agenda stroomt over met (online)afspraken en je hebt nog een stapel werk liggen dat vandaag af moet. In de tussentijd word je mailbox voller en vragen collega’s in de chat van Teams om hulp en aandacht. En het wordt nog erger; in deze tijden van Covid-19 speelt er nog meer. De kans is namelijk groot dat je vanuit huis werkt en daar is misschien geen rustige, afgezonderde, professionele werkplek zoals op de zaak. Anderen mensen lopen door het huis, de postbode komt met een pakketje, de kinderen komen uit school of de wasmachine geeft aan dat de was klaar is.

Naast je toch al omvangrijke workload en de veranderde manier van werken komt nu ook afleiding en focus verlies om de hoek kijken. Hoe zorg je nu voor scherpte, blijf je geconcentreerd waar nodig, verdeel je de aandacht en combineer je dat met alles wat thuis gebeurt?

In de workshop ‘Timemanagement: Thuiswerken en Covid-19’ leer je (online)(samen)werken en deadlines halen combineren met de thuiswerk situatie en alles wat daarbij komt kijken. Je leert doelen en prioriteiten te stellen en een gezonde werk-privébalans te creëren.

Dit gebeurt door het aanreiken van en oefenen met praktische, direct toepasbare tools. In de workshop wordt vooral aandacht gegeven aan het (verder) verbeteren van de ‘time management’ vaardigheden, door het verder professionaliseren van je eigen houding en gedrag.

Na de workshop:

  • Ben je beter in staat je tijd effectief en efficiënt te managen.
  • Heb je inzicht in jouw persoonlijke ‘tijdverspillers’ en hoe je hier mee om kan gaan.
  • Weet je hoe je op een effectieve en motiverende wijze activiteiten kunt delegeren.
  • Kun je op een duidelijke en menselijke manier ‘nee’ zeggen tegen verzoeken of vragen waar je op dat moment geen tijd voor hebt.
  • Weet je hoe je betere prioriteiten kunt stellen en beslissingen kunt nemen.

Deze workshop kent een goede mix van theorie en praktijk, zodat je direct na het volgen van de workshop met de verschillende onderwerpen in jouw eigen dagelijkse praktijk aan de slag kunt gaan. De workshop is interactief.

Doelgroep
Iedereen die vooral in deze tijden effectiever zijn/haar tijd wil managen.

Aanmelden en kosten
Aanmelden kan via de aanmeldknop bovenaan deze pagina.
De deelnamekosten voor deze workshop bedragen € 99,- exclusief btw per persoon voor leden van FHI of MinacNed. Voor niet-leden € 325,- exclusief btw per persoon.

Programma:

12.30 uur –  Timemanagement en Covid-19
–  Tijdsverspillers
–  Prioriteiten stellen en besluiten nemen
14.15 uur Korte pauze
14.30 uur –  Effectief je tijd managen, zo doe je dat
–  Werk en privé als je werkt vanuit huis
–  ‘Nee’ zeggen op een duidelijke en menselijke manier
16.15 uur Einde

Elk workshoponderdeel wordt afgesloten met praktische tips en handvatten, waarmee je direct aan de slag kunt. De online setting is erop ingericht dat de deelnemers vragen kunnen stellen en onderlinge ervaringen kunnen uitwisselen. In de workshop is er ook ruimte voor een persoonlijke case. Vooraf kun je deze insturen en deze zal in de workshop (anoniem) behandeld worden.
Daarnaast kun je bij het aanmelden van te voren jouw verwachtingen en vraagstukken doorgeven aan de spreker.

Spreker
Fré Boels, ISA Training & Coaching te Utrecht
T: (033) 433 24 00 | W: www.isatraining.nl