Gepro gaat veranderen…

Gepro gaat veranderen… Door: Baulds B.V.

Voor de zomervakantie hebben wij een branding traject afgesloten, waarin we hebben gewerkt aan de herpositionering van ons bedrijf. Dit traject werd geleid door DNA/LTB.

Waarom? Gepro bestaat meer dan 11 jaar en wij hadden o.a behoefte onze kernwaarden aan te scherpen en te actualiseren.

Herpositionering van Gepro

Nu we terug zijn van vakantie, willen we komende maanden daarover regelmatig over communiceren via onze website en delen via diverse socials. De klantbehoeften en het bouwen van lange termijn relaties blijft onze bestaansrecht.

Maar is ons verhaal wel duidelijk naar buiten toe? Wij vonden dat het beter kon.
Op mijn muur heb ik de volgende uitspraak op de muur geschilderd:

“Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.”

Deze uitspraak is van Albert Einstein en onze ‘ímagination’ is op een andere manier geprikkeld tijdens een ‘branding’ workshop. Om navelstaren te voorkomen hebben we ook klanten en leveranciers uitgenodigd.

Wat vinden hun van Gepro? Spannend…

 

Rechter hersenhelft gymnastiek

Wij zijn een echte techneuten club met woorddenkers. Gewend om tijdens een brainstorm met geeltjes te werken, op een flap te plakken, samen te voegen, conclusie trekken.

Kortom, lineair denken door eerst te analyseren, de logica te zoeken en daaruit een richting te halen.
Maar niets van dit alles in deze herpositionering workshop.

 

Wij zijn een echte techneuten club met woorddenkers.

 

Want Dimphy van Heusden (Brand Explorer van DNA/LTB), liet ons zien dat dit begripsdenken beperkend kan zijn in een creatief proces. Tijdens de start van de workshop werd uitgelegd dat we onze rechter hersenhelft gingen prikkelen.

Met beeld, geluid, plaatjes waarbij gestimuleerd werden om te gaan beelddenken. Immers, “Imagination encircles the world”.

Lekker muziekje

Zo was er een onderdeel dat wij tien muziek fragmenten te horen kregen, waarbij iedere deelnemer moest aangeven welk hij/zij het mooist vond en bij Gepro vond passen.

De fragmenten varieerde van klassiek tot pop en metal. De uitkomst was dat een swingend nummer met een goede beat die bij ons past. Zo hebben we dat ook met kleuren, foto’s en plaatjes gedaan, telkens met de vraag: kan je dit associëren met Gepro en waarom?

 

Broeden op herpositionering

We werden vriendelijk bedankt voor alle input en de workshop werd afgesloten. Dus niets geen uitkomsten of conclusies. We moesten geduld hebben.

Dimphy is met al onze input aan de slag gegaan en is na twee weken broeden en analyseren (toch ook een beetje rechter hersenhelft..) teruggekomen met haar rapportage. Maar ons geduld werd beloond. En hoe! Ze kwam op vier kernwaarden die echt bij ons passen:

  • Sprintvaardig: onze focus is resultaat. De klant vraagt om snelheid en wij de drive om projecten snel in beweging te zetten. In sprintcycli van 2 weken boeken wij snel en zichtbaar resultaat
  • Explorerend: wij zoeken altijd naar de effectiefste IoT oplossing. Wij willen een partner zijn die vooruitstrevende en innovatieve oplossingen bedenkt. Niet mogelijk past niet in onze vocabulaire
  • Realisators: ondernemerschap begint met een droom. Wij regisseren en implementeren dromen van onze klanten. Klinkt ambitieus, maar dan doen we door co-development
  • Verbinders: Co-development kan alleen door goede samenwerking. Ja dat moet tussen systemen, maar dat kan alleen door een productieve en respectvolle verbinding met de klant om een IoT transitie waar te maken. En het lef hebben om buiten (technische) paden te treden

Hier en daar zijn het grote woorden, maar onze klanten en leveranciers gaven terug dat we vaak te bescheiden zijn. Zeg waar je voor staat en wat je goed doet. Waarvan akte…

Kleurenspel

Onze huidige huiskleur is groen, maar daar hebben we ook creatief over nagedacht. In onze een volgende blog gaan we daar dieper op in. Wil je iets kwijt over onze kernwaarden? Laat het ons vooral weten!

 

Geschreven door Ludo Zwaan