• Home
  • Nieuws
  • Programma 2022
  • Exposanten
    • Exposanten 2023
    • Mediapartners
    • Deelnemen als exposant 2023
    • Inschrijfformulier IT Infra event 2023, exposanten
  • Event app
  • Locatie 1931
  • Vereniging
    • Event
      • Digitaal programma 2020
      • IT Infra programma 2019
      • IT Room Infra 2018
        • Programma 2018
        • Folder 2018
      • IT Room Infra 2017
        • Deelnemen als exposant 2021
        • Programma 2017
        • Folder 2017
      • IT Room Infra 2016
        • Programma 2016
        • Folder 2016
          • Inschrijfformulier IT Infra/Telecom Infra event 2022, exposanten
      • IT Room Infra 2015
        • Programma 2015
        • Folder
        • Pitches
        • Programma webinar 20 mei 2021
        • Plattegrond
      • IT Room Infra 2014
        • Programma en presentaties 2014
        • Plattegrond
        • Folder
        • Preview IT Room Infra 2014
        • Exposanten 2014
      • IT Room Infra 2013
        • Toegangsbewijs IT Infra event
        • Programma en presentaties 2013
        • Exposanten 2013
        • Pitches
      • Locatie digitaal
      • IT Room Infra 2012
        • Programma en presentaties 2012
    • Leden
    • Lid worden
    • Contact
      • Inschrijfformulier exposanten IT Infra event 2021
      • Plattegrond 2021
      • Programma 2021
      • Deelnemen als exposant 2022
      • Plattegrond 2022
  • Account
    • Login
  • Login
  • Zoeken

IT Infra event

1 december 2022 | 1931 Congrescentrum 's-Hertogenbosch

Diesel, datacenter en regelgeving (nieuw activiteitenbesluit per 1 januari 2015)

16 september, 2014 door FHI, Industriële Elektronica

nb2Het merendeel van de bestaande en nieuw te realiseren datacenters maakt gebruik van diesel. De diesel staat in voorraadtanks om bij een eventuele stroomonderbreking de aanwezige noodstroominstallaties op te starten en in bedrijf te houden om zodoende de bedrijfscontinuïteit te garanderen. De noodstroominstallaties zijn van cruciaal voor het bedrijfsproces en daarbij dient ook de brandstofvoorziening betrouwbaar te zijn. Tijdens IT Room Infra praat Kemper en Twist de bezoeker bij over een betrouwbare brandstofvoorziening en de komende regelgeving.

De hoeveel aanwezige diesel bij een datacenter varieert van 2.000 liter tot wel 50.000 liter of meer, de brandstofvoorraad wordt mede bepaald door hoeveelheid noodstroomvermogen en wat voor een autonomietijd er gevraagd / geëist wordt door de klant. Als een installatie 300 liter per uur verbruikt en er minimaal 48 uur autonomietijd wordt gevraagd dat heb je een voorraadtank nodig van 15.000 liter.

Vanaf 1 januari 2015 (Activiteitenbesluit) moeten alle tanks zijn voorzien van een tankcertificaat en een installatiecertificaat. Daarnaast wordt een vijftienjaarlijkse keuring vereist. Het hebben van een tankcertificaat alleen is niet voldoende, omdat dit bijvoorbeeld niet het inhoudmeetsysteem, de overvulbeveiliging, de antihevelvoorziening en de locatie van tank omvat. Er zijn veel bedrijven die een dieselolietank met tankcertificaat kunnen leveren, maar slechts een beperkt aantal bedrijven is gecertificeerd voor het installeren van een dieselolietank en afleverinstallatie. Overigens mag de installatie van een nieuwe dieselolietank (of herkeuring van een al bestaande tank) alleen worden uitgevoerd door een erkend installatiebedrijf en moet gebeuren volgens de BRL-K 903. Bij het in gebruik nemen van de tank krijgt de eigenaar van het installatiebedrijf een installatiecertificaat en een tankcertificaat. Op basis van deze certificaten kan de gemeente beoordelen of de tank goed is geïnstalleerd en of de tank voldoet aan de kwaliteitseisen. Het is aan te raden om in de leveringsvoorwaarden op te nemen dat de tank voldoet aan de PGS 30.

Ook over de brandstof zelf is er nieuwe regelgeving. Sinds 2013 wordt er gebruik gemaakt van witte diesel, de overheid heeft de zogenoemde rode diesel afgeschaft. Buiten het feit dat witte diesel in aanschaf duurder is, is ook de samenstelling van witte diesel anders dan van rode diesel. Daarnaast is de huidige dieselbrandstof bij wettelijk besluit voorzien van een hogere concentratie bio-additieven (15% in 2015), en een lager concentratie zwavel. Tijdens de lezing laat Kemper en van Twist zien wat dit voor invloed heeft op de buffervoorraad brandstof en hoe vervuiling van brandstof kan worden ondervangen. Rekening houdend met o.a. bacteriën, sludge en gebonden water in het huidige systeem en de nieuwe brandstofvoorraad. Hiervoor heeft Kemper en van Twist ook het WASP systeem ontwikkeld. Dit systeem wordt gedemonstreerd op de eigen stand kennismarkt.

Meld u aan voor en bezoek.

Categorie: Nieuws, Nieuwsbrief Installaties & Veiligheid Tagged: diesel, Installaties & Veiligheid, Nieuwsbrief, Noodstroom, voorraadtanks

Gerelateerd:

  • Schleifenbauer maatwerk PDU & stroombeheer
  • AEG POWER SOLUTIONS ANNOUNCES PROTECT PLUS M400 (10-40KVA), COMPLETING ITS MODULAR UPS RANGE
  • Beveiliging van datacenter/computerruimte lang niet optimaal
  • Kinetische of chemische UPS? Informatie en oplossingen

FHI, Industriële Elektronica

Email: marc@fhi.nl

Website: http://www.eabeurs.nl

Laatste nieuws

  • Schleifenbauer maatwerk PDU & stroombeheer
  • Opleiden essentieel voor groei datacenters
  • ENGIE Services kiest als 10 jaar voor Schleifenbauer
  • Datacenters kunnen aanzienlijk energie besparen, waarbij de beschikbaarheid geoptimaliseerd wordt.
  • Vijfhart: Factoren ‘mens’ en ‘kennis’ essentieel bij datacenters

Privacy statement
Disclaimer
Cookies

Copyright © 2023 · Onderdeel van FHI ·