Hoe haal je meer uit je verkooporganisatie?


Aanmelden

Het verkoopvak is aan het veranderen. Zo hebben kopers steeds vaker directe kennis en informatie over markten, producten en diensten voor handen. En wordt het voor verkopers steeds lastiger om echt waarde toe te voegen. Onderzoek van researchbureau Gartner geeft niet voor niets aan dat 75% van de kopers meer verlangen dan alleen informatie over producten en diensten. Kopers bepalen bovendien steeds meer zelf wanneer en met wie ze in gesprek gaan. Relatiebeheer en het binnenhalen van nieuwe klanten lijkt een almaar grotere uitdaging.

Deze veranderingen betekenen veel voor uw rol als verantwoordelijke voor de verkoop. Hoe zorgt u ervoor dat uw verkopers succesvol zijn en blijven in uw markt? Van uw verkopers verwacht u dat ze effectief en proactief de markt bewerken. Hun kennis, (communicatieve) vaardigheden, houding en gedrag bepalen welke toegevoegde waarde ze hebben als verkoper. Als leidinggevende wilt u ze graag in de juiste richting sturen, maar hoe doet u dat effectief, zodat u ze motiveert om datgene te doen wat u en uw organisatie van ze verwacht?

Doelgroep
Verkoopleiders, sales managers, directeuren en iedereen die verkopers aanstuurt.

Datum, plaats en locatie
18 oktober 2018 bij FHI in Leusden.

Aanmelden en kosten
Aanmelden kan via het registratiesysteem. De kosten bedragen € 160,- exclusief btw per persoon voor leden van FHI of MinacNed; voor niet-leden € 320,- exclusief btw per persoon.

Programma
12.00 uur Ontvangst met lunch
12.30 uur Visie op sales en de rol van de verkoper
13.45 uur Pauze
14.00 uur Het effectief aansturen van verkopers
15.15 uur Pauze
15.45 uur Motiveren en feedback geven
16.45 uur Afsluitende borrel

Onderwerpen

Visie op sales

  • De rol van sales binnen uw organisatie
  • Effectieve marktbewerking
  • De rol van de verkoopleider en de rol van de verkoper
  • Van visie naar actie

Het effectief aansturen van verkopers

  • Verkoopplanning
  • Kennis, vaardigheden, attitude en overtuigingen
  • Sturen op resultaten en op gedrag
  • Sales overleg

Motiveren en feedback geven

  • Omgaan met veranderingen
  • Bewust positief beïnvloeden
  • Motiveren, ontwikkelen en stimuleren
  • Feedback geven

Elk workshoponderdeel wordt afgesloten met praktische tips en handvatten, waarmee u direct aan de slag kunt. De setting is er op ingericht dat de deelnemers vragen kunnen stellen en onderlinge ervaringen kunnen uitwisselen. In de workshop is er ook ruimte voor uw eigen persoonlijke case. Vooraf kunt u deze insturen en deze zal in de workshop behandeld worden.

Eelco Themans
ISA Training & Coaching B.V.
033-433 24 00
info@isatraining.nl

De workshop wordt geleid door Eelco Themans, ISA Training & Coaching B.V. Sinds begin 2009 is Eelco Themans directeur/eigenaar van ISA Training & Coaching. ISA is een gespecialiseerd trainingsbureau op het gebied van service, klantgerichtheid, sales en management. Net als FHI gevestigd op Landgoed Leusderend. Eelco is sinds 1999 actief in de trainingenmarkt. Als bedrijfskundige is hij gefascineerd door de ontwikkeling van organisaties. “Het is boeiend om te zien hoe sommige organisaties jaar na jaar excellent opereren in hun markt, terwijl andere organisaties blijvend worstelen om te kunnen voortbestaan.” Hij is gespecialiseerd in programma’s op het gebied van service excellence en klantgerichtheid. Door zijn jarenlange ervaring op dit gebied heeft hij mogen ervaren wat werkt en wat niet werkt als het gaat om de ontwikkeling van organisaties.

 

Organisatie
FHI, federatie van technologiebranches
Andreas Meijer, Bente Meijer
T: (033) 465 75 07 | W: www.fhi.nl | E: b.meijer@fhi.nl