webinar “Wat artsen en patiënten écht willen van MedTech – vergroot je impact met marktonderzoek”


Op dinsdag 29 maart, van 14.00 tot 15.30 uur, organiseert FHI Medische Technologie in samenwerking met het bureau Ipsos een webinar rondom het thema marktonderzoek. U bent van harte uitgenodigd om deel te nemen.

Opzet programma
Wat is het belang van marktonderzoek? Marktonderzoek helpt om antwoord te vinden op belangrijke businessvragen om daarmee strategie en communicatie te verbeteren. Denk hierbij aan vragen als:

  • Hoe uitvoerbaar is mijn nieuwe product (idee) en wat is het marktpotentieel?
  • Hoe ziet de Patient Journey eruit en hoe sluit mijn communicatie daarop aan?
  • Hoe succesvol zijn mijn communicatiekanalen en de messaging rondom producten voor zowel arts als patiënt?
  • Hoe kan ik als bedrijf waarde creëren voor patiënt en/of arts?
  • Wat zijn de ‘unmet needs’ voor een bepaald ziektebeeld

Het webinar staat onder leiding van sprekers Lizet van de Kamp en Patrick Hondsmerk van Ipsos. De focus van het programma ligt op primair marktonderzoek, ofwel onderzoek waarvoor er direct contact is met de medisch professional, de patiënt of andere stakeholders in de zorg. Er wordt in dit type onderzoek bijvoorbeeld gevraagd naar meningen, keuzes en gedrag.

Aan de hand van enkele praktijkvoorbeelden uit de farmaceutische- en MedTech wereld, wordt duidelijk gemaakt hoe marktonderzoek bruikbare inzichten oplevert voor het optimaliseren van een medische, commerciële dan wel lanceringsstrategie.

Een succesvol marktonderzoekstraject begint altijd met een goede briefing. Tijdens het webinar worden daarom praktische tips gegeven over hoe een goede onderzoeksbriefing wordt opgesteld en hoe deze leidt tot concrete aanbevelingen vanuit het marktonderzoek.

Aanmelding
De kosten voor deelname bedragen € 25,- exclusief btw per persoon. Aanmelden kan via: linda.huber@fhi.nl. Bij aanmelding kunt u aangeven naar welke gebieden binnen dit onderwerp uw interesse uitgaat. Uw input wordt zoveel mogelijk meegenomen in de voorbereiding van het programma.