De evolutie naar een vijfde generatie mobiel netwerk betekent meer dan alleen een toegenomen capaciteit en snelheid. Datatraffic volumes en realtime-services exploderen met 5G, waardoor strenge eisen worden gesteld aan de beschikbaarheid en latency van transportnetwerken.
De Service Level Agreement (SLA) krijgt in de praktijk vaak opvallend weinig aandacht. Dit is opmerkelijk gelet op de toename van dienstverlening op afstand waarbij wezenlijke data of bedrijfskritische software op afstand wordt afgenomen. Ook bij kritische netwerken zoals 5G is het van het grootste belang continue bewaking en monitoring uit te voeren om de kwaliteit te handhaven.
Met een goed Service Assurance-platform kunnen serviceproviders hun netwerkprestaties garanderen door middel van nauwkeurige metingen en bewaking van de servicekwaliteit over een multi-vendor netwerk. Een goed werkend SLA management systeem zorgt voor directe real-time zichtbaarheid met Class of Service-differentiatie om de netwerkinvesteringen te optimaliseren. Rik Boelee van Tucana gaat hier dieper op in tijdens zijn lezing. Want 5G gaat voor veel toepassingen gebruikt worden, waaronder kritische toepassingen die geen packet loss of vertragingen kunnen ondervinden in de transmissie.
Klik hier voor het complete programma en meld u aan voor een gratis bezoek.