IP 630 – New test method for the determination of particulate matter contamination in diesel fuel

In het zuiden van het VK, de Benelux en Noord-Duitsland is er de laatste jaren een toename van het aantal motorstoringen bij vrachtwagens. De injectiesystemen van de vrachtwagenmotoren waren zwaar beschadigd door verontreinigde dieselbrandstof. Leveringen van een raffinaderij in Oost-Europa werden geïdentificeerd als de bron van deze verontreiniging.

De eigenschappen waaraan alle dieselbrandstof voor auto’s moet voldoen om in de Europese Unie en verschillende andere Europese landen te mogen worden verkocht, worden beschreven in de BSI EN 590 en de bijbehorende nationale normen. Aangezien het VK een van de getroffen gebieden was van de verspreide verontreinigde dieselbrandstof, heeft het British Standard Institute BSI het Energy Institute EI in Londen de opdracht gegeven om een ​​reinheidsnorm te ontwikkelen voor de bepaling van deeltjesverontreiniging in dieselbrandstof. Deze nieuwe testmethode IP 630 is op 30.04.2020 in werking getreden. De BSI EN 590 zal deze test in de volgende revisie implementeren als referentiemethode voor vaste verontreiniging.

PAMAS is sterk betrokken geweest bij de ontwikkeling van deze testmethode. De PAMAS S40 AVTUR is een deeltjesteller die volledig voldoet aan alle specificaties en eisen van de IP PM FA.

Ook de Europese Commissie voor Normalisatie CEN werkt aan een methode voor de bepaling van vaste verontreiniging in dieselbrandstof. Deeltjestellers van PAMAS zullen ook gekwalificeerd zijn om te worden gebruikt volgens deze aankomende methode.

 

Via deze link vindt u meer informatie over onze PAMAS S40 AVTUR

https://www.pamas.de/particle-counters/products-by-name/pamas-s40-avtur

 

Deeltjestellers voor vloeistoffen: www.pamas.de  

WoTS2022 Hal 7, Standnr F080

nl_NLNederlands