Dinsdag 23 september 11:30 – 13:00 (Seminarzaal Faraday)

Hoe versnel je de ontwikkeling van een nieuw elektronica-product zonder in te leveren op kwaliteit? Tijdens dit seminar ontdek je hoe je de ‘time to market’ drastisch verkort én valkuilen vermijdt. We starten met een praktische blik op het elektronica ontwikkelproces: waarom is de gevraagde functionaliteit vaak snel te zien en duurt het daarna vaak nog maanden tot er eindproduct er is?

Vervolgens duiken we in de cruciale prototypefase, waar keuzes rond componenten, produceerbaarheid en duurzaamheid (Design for X) het uiteindelijke succes bepalen. Want: Right First Time voorkomt kostbare correctierondes.

Tot slot deelt een OEM’er zijn aanpak voor succesvolle productontwikkeling. Laat je inspireren door echte praktijkcases, concrete adviezen en tips die je direct kunt toepassen in je eigen ontwerpproces.

Een must voor elke engineer of projectmanager die snelheid, efficiëntie én kwaliteit in zijn ontwerptraject wil combineren.

Aanmelden

11:30 – 11:55

Time-to-market; Versnel je succes
Een Uitgebreide Gids voor Productontwikkeling.

Ontdek tijdens deze lezing hoe je jouw product sneller op de markt brengt bij deze inspirerende sessie over Time-to-Market (TTM) in productontwikkeling.

Ben jij betrokken bij het ontwikkelen van nieuwe producten of overweeg je outsourcing? Leer hoe je de race van idee naar markt kunt winnen door slimme keuzes te maken, zonder bochten af te snijden. Ontdek de ontwikkelingsfasen van idee tot product en hoe je deze succesvol kan doorlopen. Vermijd valkuilen zoals het overslaan van certificeringen of testen die je planning kunnen verstoren. Dit interactieve seminar biedt praktische inzichten om je TTM zo efficiënt mogelijk in te richten en kosten beheersbaar te houden. Meld je aan en laat je inspireren. Wat is jouw grootste TTM-uitdaging?

Rik van der Linden, Contecto

12:00 – 12:25

Elektronica prototype, succes wordt hier bepaald!

Een prototype is een eerste versie van het eindproduct. De opdrachtgever let tijdens de presentatie van het prototype vaak op de functionaliteit, werkt het?

Tijdens deze fase is het heel belangrijk dat ook de juiste keuzes zijn gemaakt wat betreft componenten, produceerbaarheid, het testen en zelfs ook het repareren en recyclen.

Al deze andere aspecten noemen we ook wel Design for X. Worden hier niet de juiste keuzes gemaakt dan is de kans groot dat er problemen ontstaan als een te hoge kostprijs of leveringsproblemen. Welke instructie geef je aan de designers mee en waar moet je op letten tijdens een prototype fase. Alles in één keer goed ontwerpen scheelt heel veel tijd en geld. Zorg dat vanaf de start de verwachtingen goed op papier staan. Right First Time!

Johan Vonk, Betronic

12:30 – 12:55

Idea to Market (I2M) of a LED driver

At Signify the Idea to Market (I2M) framework defines the company’s common way of working to set and realize innovation objectives. This framework consists of four areas. In the first two areas, the innovation strategy is defined and translated into various roadmaps and a portfolio of innovation projects is selected. The third area covers the execution of the selected innovation projects guided by five specific processes. The first four processes focus on understanding our customer’s needs, developing new technologies and building blocks and creating new features. The fifth process, New Product Development and Launch, builds on this to design, develop and introduce a new product, system or service into the market. The fourth area of the I2M framework focuses on life cycle management of existing products. The presentation will zoom in on the third area and show in more detail some of the steps related to the execution of Signify’s innovation projects.

Eugen de Mol, Signify

Mediapartner

FHI, federatie van technologiebranches
en_GBEnglish (UK)