Meldpunt aanbestedingen

Wat is het meldpunt aanbestedingen?

Met het meldpunt aanbestedingen verzamelen wij vragen, klachten, opmerkingen en problemen die leden ervaren met aankomende of lopende aanbestedingen en andere inkoopprocedures. Als wij veel dezelfde meldingen krijgen, kunnen wij de krachten bundelen en als collectief bemiddelen.

Waarom een meldpunt?

Wanneer wij een vraag ontvangen, gaan wij met het lidbedrijf in overleg. Wij ondersteunen met kennis, kunde of verwijzingen. Vaak komen wij pas achteraf te weten dat meerdere leden met dezelfde problematiek worstelen binnen een aanbesteding. Met dit meldpunt kunnen wij sneller en flexibeler reageren, ondersteunen en vragen oppakken. Ook is het voordeliger om collectief te procederen.

Wat kun je melden?

Alle vragen, opmerkingen, problemen of klachten over aanbestedingen, zoals:

  • Het bestek
  • De gunningseisen
  • De omvang van de opdracht
  • De redelijkheid van de vraag

Wat gebeurt er na jouw melding?

Wij analyseren en interpreteren de ontvangen informatie regelmatig. Als het nodig is, ondernemen wij actie. Denk aan:

  • In gesprek gaan met de aanbestedende partijen of inkooporganisaties
  • Het voeren van onderhandelingen
  • In het uiterste geval starten wij met collectieve gerechtelijke procedures
  • Je mag ons informeren over mogelijke gewenste acties. Wij brengen je altijd op de hoogte van de ondernomen stappen.

Let op: wij komen niet direct in actie wanneer we een klacht ontvangen, tenzij daar expliciet om gevraagd wordt. Wanneer meerdere lidbedrijven dezelfde meldingen maken, nemen wij contact met op om eventuele vervolgstappen te bespreken.

Geheimhouding

Geheimhouding is gegarandeerd. Geen enkele informatie van een individueel lid wordt gedeeld met een ander lid of derde partij.

Neem contact op

Naam(Vereist)
E-mail(Vereist)
Word je liever gebeld? Dat kan ook!
Stel je vraag aan ons en geef alvast een toelichting.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
en_GBEnglish (UK)