FHI – To be found or not to be found in 2021
COVID-19 heeft het afgelopen jaar een grote impact gehad op de activiteiten van onze FHI-leden en onze FHI-organisatie. Maar technologie, ons enorm brede aandachts- en expertisegebied, is en blijft een groeimarkt. Technologen beschikken over de flexibiliteit en inventiviteit om tot verrassende oplossingen te komen voor problemen die men aanvankelijk als onoplosbaar ziet. De pandemie die ons nu allemaal plaagt, betekent voor velen ook een kans: technologie is nu harder nodig dan ooit tevoren.
FHI, de Federatie van Technologiebranches, ziet wolken, maar vooral ook zon. We zijn ervan overtuigd dat we door het maken van de juiste keuzes, samen met onze leden, een voor ons beide gezonde toekomst tegemoet gaan. De afgelopen maanden hebben het bureau en de besturen hier met betrokkenheid, overtuiging en inzet over vergaderd. De koers die resulteert, is een transitie van onze vereniging; van een meer eventgerichte organisatie naar een meer contentgerichte organisatie. Deze content moeten we met zijn allen online brengen, want online zijn ook de stakeholders in onze markten en onze FHI-leden terug te vinden.
Ze rijden vandaag virtueel rond op het internet in plaats van over de BENELUX-snelwegen. Online aanwezigheid is op dit moment hét alternatief voor de fysieke podia voor marketing en kennisdeling. ‘To be found online or not to be found online’ is volgens ons de hoofdvraag die wij en onze leden ons in 2021 moeten stellen. Dit alles met respect voor de doelstelling van onze vereniging: ‘Klanten in contact brengen met onze FHI-leden’. De methoden om dit doel te bereiken passen zich aan de tijdsgeest aan maar onze doelstelling op zich is sinds bijna 65 jaar onveranderd!”
De FHI-besturen en het bureau zullen begin 2021 aangrijpen om elk FHI-lid deelgenoot te maken van dit toekomstperspectief. Onze plannen hebben inmiddels een duidelijke vorm gekregen en samen met u willen we er de vruchten van plukken.
Paul Petersen, directeur FHI.