Verbeteringen functionaliteiten voor leden en exposanten op fhi.nl

Verbeteringen functionaliteiten voor leden en exposanten op fhi.nl Door: FHI, Federatie van Technologie Branches

FHI helpt de vindbaarheid van onze leden en exposanten op internet te vergroten. Daarom verbeteren wij continu ons digitale platform. Het afgelopen jaar hebben we diverse stappen gezet om onze dienstverlening op fhi.nl verder te verbeteren. In dit bericht geven wij u een overzicht van de belangrijkste updates en hoe we u verder kunnen helpen om (nog) beter gebruik te maken van fhi.nl!

Door: Vanessa Visscher 

Welke verbeteringen hebben wij gedaan?

  • Om te beginnen, sinds februari kunt u in het dashboard de actuele bezoekersstatistieken van uw profiel bekijken. Zo krijgt u inzicht in hoe vaak er is doorgeklikt naar de URL’s vanuit uw profielpagina.
  • De NAW-gegevens zijn overzichtelijker en er is een button toegevoegd die direct linkt naar uw website.
  • De lijst met producten en/of diensten zijn naar de bovenzijde verplaatst, zodat in één oogopslag zichtbaar is waar uw bedrijf in gespecialiseerd is.
  • Daarnaast is de zoekfunctionaliteit op ons platform verbeterd. De zoekfunctie op onze websites (zowel federatieve, branche-sites, event- en beurs-websites) geeft de bezoeker betere zoekresultaten. Vanaf nu is zoeken op alle woorden die gebruikt zijn in een profiel en in nieuwsberichten mogelijk.
  • U kunt nu tot 10.000 karakters gebruiken voor de omschrijving van uw bedrijf. Voorheen lag de limiet op 2600 tekens.

 

Wat is er nog meer nieuw(s)?

De mogelijkheden om nieuws te plaatsen op fhi.nl is verbeterd. Naast een overzichtelijkere indeling voor het ‘posten’ van nieuwsberichten zijn er ook extra opties toegevoegd om de vindbaarheid te vergroten. Eerder dit jaar kwam de optie om een nieuwsitem in te plannen op een later tijdstip. Hier krijgen wij al veel enthousiaste reacties op van onze leden en exposanten. Daarom zijn we gaan bekijken hoe we ons platform nog gebruiksvriendelijker konden maken. Een overzicht van de belangrijkste recente verbeteringen:

  • De previewfunctionaliteit is toegevoegd. Deze voorbeeldoptie toont u het bericht voordat het gepubliceerd wordt. 
    Let hierbij op, dat u de publicatiedatum nog niet vooruit heeft gepland. De preview werkt alleen wanneer u bent ingelogd op fhi.nl. Deze link is dus niet zichtbaar voor anderen.
  • De FHI-sites waarop u een bericht kunt plaatsen, zijn in een lijst gerangschikt. U kunt deze aan de rechter zijkant vinden, net als de relevante productcategorieën.
  • Ook is de 'Uitgelichte afbeelding' welke boven het artikel komt te staan naar de rechterzijde verplaatst. 
    Tip: De afbeelding komt het beste tot zijn recht wanneer hier geen tekst in staat. Beperk ook de afbeeldingsgrootte tot circa 500KB.
  • De (SEO) zoekfunctie-optimalisatie is ook toegevoegd. Eerder waren enkel de meta keywords beschikbaar. Nu is hier ook aan toegevoegd:
    • De ‘Meta Titel’. Deze komt in de Google preview te staan.
    • De ‘Meta Description’. Dit is een korte omschrijving, deze komt tevens in de Google preview te staan.
    • De Meta Keywords’. Er kunnen maximaal vijf zoekwoorden toegevoegd worden, door een komma gescheiden. Deze woorden ‘dragen’ het nieuwsbericht.
    • De Google preview geeft weer hoe het bericht weergegeven zal worden, wanneer deze in de zoekresultaten tevoorschijn komt.
    • Analyseresultaten: hier staat op welke punten het bericht nog geoptimaliseerd kan worden. Het groene bolletje geeft aan wat er al goed is. Het oranje bolletje geeft inzicht in wat al voor een deel goed is, maar wat mogelijk nog beter kan. Het rode bolletje geeft aan, waar nog verbeteringen mogelijk zijn.
  • Het nieuwsoverzicht is ook geüpdatet met een leesbaarheidsscore. Indien er nog nieuwsberichten online staan met een grijs bolletje, dan zijn het berichten van voor onze laatste update. Deze kunnen alsnog geoptimaliseerd worden. Let wel op, dat de SEO-velden verplichte velden zijn. Deze dienen vanaf heden altijd ingevuld te worden. Het is tenslotte beter voor de vindbaarheid van uw bericht!
  • De Canonical URL: deze toevoeging heeft waarschijnlijk wat meer uitleg nodig.
    Dit veld is bedoeld om afstraffing door Google op ‘duplicate content’ te voorkomen. Wanneer u het bericht op twee sites plaatst, wordt automatisch het veld gevuld. Let op wanneer het een bericht is dat u ook op uw eigen website heeft geplaatst. Als u deze met identieke inhoud ook op een FHI-site wilt plaatsen, dan dient u zelf de url van het bericht op uw website in dit Canonical URL-veld aan te passen.

 

Tot slot, ga aan de slag met uw profiel en zie wat er nu allemaal mogelijk is! Bij vragen, neemt u contact op met Vanessa Visscher.

 

Naar mijn profiel!