Een modern HR-beleid: de reis van de medewerker binnen de organisatie
Dit heeft alles te maken met de toenemende behoefte aan zelforganisatie en autonomie. En vooral niet te vergeten doordat er vandaag de dag wel vijf verschillende generaties (met ieder hun eigen behoeftes) tegelijk werkzaam zijn.
Ieder individu heeft net iets anders nodig op de verschillende cruciale momenten in de reis van de medewerker.
Er zijn al legio voorbeelden van de zogeheten ‘employee journey’s’, die mooi in kaart kunnen brengen wat de cruciale momenten, dus moment van aandacht, zijn in deze reis van de medewerker.
Hoe zorg dat je op deze momenten echt weet te verbinden om samen concreet doelen te stellen of de juiste ondersteuning te bieden?
Wanneer je de medewerkersreis weet te verbinden aan de ambities van de medewerker(s) en de ambities van de organisatie geef je niet alleen inzicht in mogelijkheden, maar stem je samen een daadwerkelijk loopbaanpad af die past bij de ambities van de medewerker en de organisatie.
Hiermee maak je mogelijkheden, kansen en gezamenlijke ambities transparant kan je daadwerkelijke stappen zetten in de ontwikkeling van medewerker en organisatie.
Dit leidt bewezen tot duurzame verbondenheid en betrokkenheid!
Als verdieping op het seminar van vorig jaar neemt Personele Zaken je mee in de mogelijkheden om tot deze goede gespreksvoering en loopbaanpaden te komen, laat voorbeelden uit de praktijk zien en neemt je mee in nog meer mogelijkheden om betrokkenheid en bevlogenheid van medewerkers te vergroten.
(En natuurlijk ook zinvol en inspirerend als je er vorig jaar niet bij was).