Helmholz Benelux is door PROFIBUS & PROFINET International (PI) officieel benoemd tot PI Competence Center (PICC) in Nederland.
Naast leverancier van de hoogwaardige producten voor PROFINET-infrastructuren en industriële netwerken is Helmholz Benelux nu ook erkend als expertisecentrum. Hiermee biedt het diepgaande technische ondersteuning en kennis rond PROFINET- en PROFIBUS-technologieën.
Deze erkenning bevestigt dat Helmholz Benelux voldoet aan de hoge kwaliteits- en servicestandaarden die gesteld worden door de internationale PI community. In oktober jl. is met succes de audit afgelegd, waarbij de organisatie werd getoetst aan de hoge eisen op het gebied van Quality of Services. De audits zijn met succes en zonder opmerkingen afgerond.
“Deze benoeming is een belangrijke mijlpaal voor ons,” zegt Bart Pape, technical manager van Helmholz Benelux. “Het onderstreept onze deskundigheid om klanten te helpen met betrouwbare oplossingen voor hun industriële netwerken. Met de officiële status van PI Competence Center wordt dit nu erkend, daar zijn we trots op.”
Als officieel PI Competence Center biedt Helmholz Benelux met vakkennis en jarenlange praktijkervaring advies en begeleiding voor een toekomstbestendige netwerkarchitectuur.
Er worden ook trainingen en workshops voor engineers en onderhoudsteams georganiseerd. Verder is Helmholz Benelux gespecialiseerd in onsite diagnose en troublehooting voor zowel PROFINET als PROFIBUS.
Met deze combinatie van kennis, service en producten helpt Helmholz Benelux bedrijven om hun industriële netwerken veilig, efficiënt en klaar voor de toekomt te maken.
Xaver Schmidt, chairman van PI International, benadrukt het belang van deze uitbreiding: “Met Helmholz Benelux als nieuw PI Competence Center versterken we onze internationale expertise en ondersteuning. Zo zorgen we ervoor dat onze technologie wereldwijd niet alleen beschikbaar is, maar ook continu onderhouden en doorontwikkeld wordt. Competence Centers zijn essentieel om gebruikers overal ter wereld toegang te geven tot kennis en support.”