Ledenprofiel FHI aangepast en verbeterd na feedbackronde
De mening van leden is enorm belangrijk voor FHI. Daarom is het gratis ledenprofiel aangepast om nog beter aan de wensen van de gebruikers te voldoen. Sinds dit jaar zijn de mogelijkheden van deze dienst uitgebreid en na een feedbackronde is het profiel verder verbeterd. Zo is er onder meer een call-to-action knop toegevoegd, zodat bezoekers sneller naar de bedrijfswebsite van de leden gaan. Kortom: fhi.nl is nu nog eenvoudiger te gebruiken en een uiterst effectief middel om hoog in zoekmachines te eindigen.
Het ledenprofiel, kosteloos voor elk FHI-lid, is bedoeld om de online vindbaarheid van de aangesloten bedrijven te vergroten. Doordat FHI goed scoort in de rankings van Google profiteren leden daarvan. Door een eigen bedrijfspagina op de website van de branchevereniging zo volledig mogelijk in te vullen, belanden bezoekers die meer willen weten over een specifieke onderneming sneller op de website van het betreffende bedrijf. Inmiddels heeft circa veertig procent van alle leden van Industriële Elektronica hun profiel ingevuld.
Het ledenprofiel scoort goed op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en bedieningsgemak, zo blijkt uit een rondvraag onder gebruikers. Uit deze enquête kwamen echter ook een aantal verbeterpunten naar voren. Deze feedback is inmiddels verwerkt, waardoor het profiel beter werd. Zo zijn de productcategorieën op de profielpagina’s aangepast. Er is dus geen drop-down menu meer. Een andere aanpassing is de toevoeging van een call-to action button. Door op deze knop te klikken, belandt de gebruiker direct op de bedrijfswebsite van het FHI-lid.
Naar eigen inzicht content plaatsen
Voortaan is ook direct zichtbaar wie de content op de ledenpagina plaatste. De naam van de redacteur komt prominent naar voren, handig voor zoekopdrachten. Een andere aanpassing is de mogelijkheid om voortaan maximaal 10.000 leestekens te gebruiken voor het uitgebreid ledenprofiel. Langere content plaatsen is dus voortaan ook mogelijk. Op verzoek van de gebruikers is ook doorgevoerd dat het plaatsen van content op datum mogelijk is. Gebruikers kunnen nieuwsberichten naar eigen inzicht inplannen.
Contentservice
Het invullen van het ledenprofiel gaat snel en gemakkelijk. Toch heeft niet elk FHI-lid de tijd of menskracht om dit te doen. Dat beseft FHI zich maar al te goed. De branchevereniging biedt hulp in de vorm van de contentservice. Deze dienstverlening is sinds begin dit jaar een feit. U kunt de hulp inschakelen van de ervaren (online) redacteuren Dimitri Reijerman en Frank van de Ven (exclusief voor de branche Industriële Elektronica). Als u meer wilt weten over de mogelijkheden van de contentservice, dan staat deze pagina voor u ter beschikking.