Bezoekerswerving van start

Bezoekerswerving van start

Door: FHI Digitale Service

Nu de plattegrond definitief is ingevuld, verschuift de focus richting de werving van bezoekers. Veel exposanten participeren in beursprojecten of in het seminarprogramma. Ook de innovatieve producten, leuke beursacties op de stands, Exciting Technology, TechAwards en topsprekers bieden veel aanknopingspunten om de beurs te promoten. Door de gebundelde kracht van de deelnemende bedrijven en de promotieacties vanuit de beursorganisatie brengen we WoTS 2018 onder de aandacht van een breed publiek. Om potentiële bezoekers te informeren over de WoTS is een uitgebreide promotie campagne gestart met onder meer advertenties, nieuwsbrieven en online banners. Voor de World of Laboratory is er een samenwerking met diverse vakbladen, waarin naast advertenties ook redactionele aandacht wordt besteed aan de beurs. Op de website vindt u een lijst met de vakbladen waarmee WoTS een samenwerking heeft. Naast de traditionele kanalen wordt de focus voor komende editie van WoTS gelegd op social media. De inzet van LinkedIn, Twitter, Google AdWords en YouTube wordt de komende tijd geoptimaliseerd. Via de LinkedIn showcasepagina van World of Technology & Science delen we artikelen, nieuwsberichten en achtergrondinformatie. Bent u al aangesloten bij deze pagina? Meld u nu aan en deel de artikelen zodat we gezamenlijk een zo breed mogelijke doelgroep bereiken. Uiteraard wordt er ook voor deze editie van WoTS een officiële beurskrant gemaakt. In de beurskrant worden onder andere de beursplattegrond, interviews met sprekers van verschillende seminars en beschrijvingen van de beursprojecten opgenomen. Naast de communicatie vanuit de beursorganisatie, is de promotie vanuit de deelnemende bedrijven van groot belang voor het werven van bezoekers. Alle exposanten ontvangen een unieke bezoekersregistratielink en relatiecode. Deze uitingen zorgen ervoor dat het registratiesysteem bijhoudt welke registraties zijn gerealiseerd via uw eigen website en/of e-mailings. Exposanten die 200 bezoekers of meer werven, maken kans op het winnen van de Marketing Communicatie Cup. De hoofdprijs wordt verdeeld over 3 winnaars, die met de unieke registratielink of relatiecode de meeste bezoekers naar de beurs trekken in verhouding tot de grootte van de stand. De winnaar ontvangt 60% korting, de nummer twee ontvangt 30% korting en de nummer drie wint 10% korting op het tarief van WoTS 2020. Gezamenlijk zorgen we voor een sterke promotiecampagne en een succesvolle beurs!