Werken bij FHI

Lijkt het je leuk om bij ons te komen werken?

 

FHI heeft op dit moment vier vacatures:


Voel jij je helemaal thuis in de onlinewereld? Hebben online marketingstrategieën geen geheimen voor jou? Reageer dan snel op deze vacature!

FHI, federatie van technologiebranches, (www.fhi.nl) zoekt een

Manager Online Marketing & Communicatie (32 uur) 

Je rol is breed en divers. Jij bent de spil en eigenaar van alle online marketing en communicatie en in samenwerking met de directie en de besturen zorgen jullie voor de stippen op de horizon en zorg jij dat jullie daar komen, samen met jouw team en de collega’s van het FHI-bureau.

Je bent een gesprekspartner met kennis van zaken voor de betrokken externe partijen. Je enthousiasmeert en overtuigt collega’s, leden en klanten om het online platform te gebruiken.

Dit vind je leuk om te doen:

  • Verbeteren van het online platform (technische mogelijkheden, interface, AVG) in samenwerking met onze leveranciers, de projectmanager Online Marketing en de branchemanagers
  • Verantwoordelijk zijn voor de implementatie van de strategie, die bepaald is door het bestuur, algemene ledenvergadering en Klankbordgroep
  • Online vindbaarheid van leden vergroten
  • Integraal samenwerken met onze partners, FHI-teams, leden en stakeholders en het uitvoeren, bewaken en coördineren van acties
  • Beheersen van planning, budgetten en voortgang
  • Aansturing team, bestaande uit een projectmanager Online Marketing en Online redacteur
  • Leiden van werkgroepvergaderingen op het gebied van marketing automation
  • Ontwikkelen van een nieuwe website (o.a. structuur, doelgroepbepaling). Je hebt dit soort projecten ook al eerder uitgevoerd en met succes afgerond.

Wie zoeken we?

In de rol van Manager Online Marketing & Communicatie ben je verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van HubSpot, de FHI-website en het opstellen en coördineren van een social mediabeleid. De externe doelgroepen waar je je op richt zijn met name onze leden (ruim 800 bedrijven in de technologie) en de klanten van onze leden.
Om gebruik te maken van alle mogelijkheden die de technologie je biedt, is het belangrijk dat je de rol van data in het geheel begrijpt, b.v. als het gaat om data opbouw, segmentatie en data-flows.
Je werkt daarbij binnen een vastgesteld budget, waarbinnen je voor je eigen projecten beslissingen neemt.
Voor de uitvoering van gespecialiseerde IT-werkzaamheden werken wij nauw samen met een extern bureau, die het online platform heeft gebouwd.

Je geeft leiding aan het team (projectmanager Online Marketing en Online Redacteur), maakt deel uit van het managementteam en rapporteert aan de adjunct-directeur.

Wat breng jij mee:

  • een afgeronde Hbo-opleiding (bijvoorbeeld (digital) marketing, communicatie, contentstrategie)
  • je kent de ins & outs van HubSpot, Google Analytics, SEO, online advertising en social media
  • minimaal vijf jaar werkervaring als manager online marketing & communicatie (o.a. kennis van/ervaring met strategie en uitvoering van content marketingstrategieën)
  • affiniteit met en enthousiasme voor technologie en verenigingswerk
  • je werkt van nature makkelijk samen en kunt op een positieve en constructieve manier mensen meekrijgen
  • je vindt het technische stuk van Online Marketing leuk, maar bent niet de ‘diehard ICT’er’.

Wij bieden:

Plezier in je werk en je persoonlijke ontwikkeling vind je belangrijk. Wij ook! Vandaar dat je van ons alle ruimte krijgt om jouw ambities waar te maken en te groeien in je vak. Je doet dat in een team van betrokken collega’s, met een informele werksfeer.
De arbeidsvoorwaarden zijn in overeenstemming met de inhoud van de functie en afhankelijk van jouw ervaring en opleiding.

Solliciteren

Enthousiast geworden? En ben jij de versterking die wij zoeken? Als wij samen de overtuiging hebben dat er een match is, verwelkomen we je heel graag als nieuwe collega. Je hebt veel regelruimte, vertrouwen en vrijheid. Als team zijn we zelf-organiserend, hebben we een pionierscultuur, geven we elkaar feedback en staan voor elkaar.

Heb je vragen: bel of mail ons via Marina van den Berg, HRM (marina@fhi.nl) of Andreas Meijer, adjunct-directeur (a.meijer@fhi.nl); telefoon: 033-4657507.


Ben jij een echte ‘beurstijger’ en een ster in organiseren?
Dan hebben wij een superleuke baan voor jou!!

Voor ons beurzenteam zoekt FHI een enthousiaste

Projectmanager Beurzen (32 – 36 uur)

voor de organisatie van projecten binnen de (B2B) technologische vakbeurs World of Technology & Science (www.wots.nl), Electronics & Applications (E&A) (www.eabeurs.nl) en LabNL (www.labnl.nl)

Dit vind je leuk om te doen:

  • Eerste aanspreekpunt zijn voor (potentiële) exposanten, inschrijvingen vastleggen en bevestigen, vragen beantwoorden van deelnemers
  • leden, exposanten en bezoekers van informatie voorzien (o.a. door het schrijven van informerende teksten voor mails en website)
  • de beursplattegrond zelfstandig indelen (WoTS: 500 exposanten, E&A en LabNL: 180 exposanten) in overleg met het projectteam
  • aanspreekpunt zijn voor de leveranciers van de beurzen (afspraken vastleggen, uitvoeren en coördineren)
  • kansen en ontwikkelingen signaleren in de markt voor activiteiten op de beursvloer.

Wie zoeken we?
Je bent een professional in jouw vakgebied. Projecten van A tot Z plannen en organiseren is jou op het lijf geschreven. Je werkt nauwgezet en secuur en bent proactief aanwezig. Je bent commercieel slagvaardig en toont initiatief en creativiteit. Vanzelfsprekend ben je klantgericht en communicatief vaardig. Je blijft effectief en flexibel – ook onder hoge werkdruk – waarbij je daadkrachtig handelt en beslissingen durft te nemen.

Wat breng jij mee?

  • een afgeronde opleiding op Hbo-niveau (bijvoorbeeld communicatie of eventmanagement)
  • drie à vier jaar relevante ervaring in een projectmanagementfunctie
  • ervaring met Expodoc, WordPress en HubSpot
  • affiniteit met en enthousiasme voor technologie en verenigingswerk.

Wij bieden:

Plezier in je werk en je persoonlijke ontwikkeling vind je belangrijk. Wij ook! Vandaar dat je van ons alle ruimte krijgt om jouw ambities waar te maken en te groeien in je vak. Je doet dat in een team van betrokken collega’s, met een informele werksfeer.
De arbeidsvoorwaarden zijn in overeenstemming met de inhoud van de functie en afhankelijk van jouw ervaring en opleiding.

Solliciteren

Enthousiast geworden? En ben jij de versterking die wij zoeken? Als wij samen de overtuiging hebben dat er een match is, verwelkomen we je heel graag als nieuwe collega. Je hebt veel regelruimte, vertrouwen en vrijheid. Als team zijn we zelf-organiserend, hebben we een pionierscultuur, geven we elkaar feedback en staan voor elkaar.

Heb je vragen: bel of mail ons via Marina van den Berg, HRM (marina@fhi.nl), telefoon: 033-4657507.


Ben jij een ster in het van A tot Z organiseren van beursprojecten en ben jij de (inhoudelijke) verbinder die schakelt tussen verschillende marktsegmenten? Reageer dan nu!

Voor ons beurzenteam zoekt FHI op korte termijn een enthousiaste

Projectmanager Beurzen (32 uur)

voor de organisatie van de technologische vakbeurzen World of Motion & Drives en World of Industrial Processing binnen de (B2B) vakbeurs World of Technology & Science (WoTS), die eens in de twee jaar (in de even jaren) plaatsvindt.

Daarnaast ondersteun je bij het organiseren van de vakbeurzen E&A en LabNL, die FHI in de oneven jaren organiseert.

Dit vind je leuk om te doen:

  • (mede en zelfstandig) beursprojecten en seminars binnen de vakbeurzen WoTS, E&A en LabNL organiseren (o.a. opzetten projectplan, werven van exposanten, bezoekers, sprekers), waarbij je samenwerkt met de beurscommissieleden en projectteamleden
  • zelfstandig – in overleg met de betrokken exposanten – branchespecifieke thema’s omzetten naar beursprojecten
  • betrokkenheid van leden en exposanten creëren
  • vergaderingen met exposanten voorbereiden en leiden
  • projecten van begin tot eind plannen en uitvoeren
  • projectplannen en budgetten opstellen en bewaken
  • kansen en ontwikkelingen signaleren in de markt voor activiteiten op de beursvloer
  • informatievoorziening naar leden, exposanten, bezoekers verzorgen (o.a. door het (samen met de exposanten) schrijven van inhoudelijke artikelen voor nieuwsbrieven, social media en websites)
  • het netwerk van leden en relaties onderhouden en uitbreiden.

Wie zoeken we?
Je bent een professional in jouw vakgebied. Je beheerst de processen, werkt resultaatgericht en bent proactief aanwezig. Je bent commercieel slagvaardig en een echte relatiebeheerder/-bouwer. Je hebt technische knowhow (of sterke affiniteit hiermee) en je wilt het werkveld vanuit een andere invalshoek leren kennen. Vanzelfsprekend ben je klantgericht en blijf je effectief – ook onder hoge werkdruk – waarbij je proactief handelt en beslissingen durft te nemen.

Wat breng jij mee?

  • een opleiding op Hbo-niveau (bijvoorbeeld marketing, communicatie of eventmanagement)
  • werkervaring bij industriële productiebedrijven is een pre
  • aantoonbare ervaring in organiseren, structureren en plannen
  • communicatieve en commerciële vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
  • een groot besef van verantwoordelijkheid en kun je zelfstandig opereren
  • een proactieve houding en durf je beslissingen te nemen.

Wij bieden:

Plezier in je werk en je persoonlijke ontwikkeling vind je belangrijk. Wij ook! Vandaar dat je van ons alle ruimte krijgt om jouw ambities waar te maken en te groeien in je vak. Je doet dat in een team van betrokken collega’s, met een informele werksfeer.

De arbeidsvoorwaarden zijn in overeenstemming met de inhoud van de functie en afhankelijk van jouw ervaring en opleiding.

Solliciteren

Enthousiast geworden? En ben jij de versterking die wij zoeken? Als wij samen de overtuiging hebben dat er een match is, verwelkomen we je heel graag als nieuwe collega. Je hebt veel regelruimte, vertrouwen en vrijheid. Als team zijn we zelf-organiserend, hebben we een pionierscultuur, geven we elkaar feedback en staan voor elkaar.

Heb je vragen: bel of mail ons via Marina van den Berg, HRM (marina@fhi.nl), telefoon: 033-4657507.

 


Voor de branches Laboratorium Technologie en Gebouw Automatisering zoekt FHI per 1 januari 2023 een enthousiaste

Online redacteur (32 uur)

Dit ga je doen
Je vergroot de online zichtbaarheid en de vindbaarheid van de meer dan tweehonderd leden van de FHI-branches Laboratorium Technologie en Gebouw Automatisering. Dat doe je door interessante en actuele content te schrijven voor onze platformen en nieuwsbrieven.

Functieomschrijving:

  • Je ontwikkelt, schrijft, redigeert en publiceert doelgroepgerichte en onderscheidende web- en nieuwsbriefteksten
  • Je weet SEO effectief toe te passen en hebt ervaring met Google Analytics.

Jouw profiel:

Je hebt twee tot drie jaar ervaring in het schrijven en redigeren, en weet als geen ander hoe online media werkt; je snapt wat content doet, weet SEO toe te passen en beseft dat beelden soms meer zeggen dan woorden. Je bent in staat om technische teksten om te zetten naar een leesbaar geheel en weet hoe je met content meer traffic naar de FHI-site weet te krijgen. Ook ben je sociaal ingesteld en kom je graag in contact met onze leden voor online ondersteuning en het schrijven van op maat gemaakte content.

Daarnaast heb je:

  • een relevante opleiding (bijvoorbeeld journalistiek) op in ieder geval Hbo-niveau afgerond
  • kennis en gevoel voor online media
  • een perfecte beheersing van de Nederlandse taal (spreken en schrijven)
  • kennis van WordPress en Social Media
  • enthousiasme voor technologie is een pré.

Je bent:

  • kritisch, met oog voor detail
  • innovatief, creatief, zelfstandig, doortastend en nieuwsgierig
  • sociaal, collegiaal en klantgericht
  • handig met maken van foto’s en eenvoudige filmpjes
  • vindt het leuk content en SEO te blijven testen, verrijken en optimaliseren, het kan altijd beter!

Wij bieden:

Plezier in je werk en je persoonlijke ontwikkeling vind je belangrijk. Wij ook! Vandaar dat je van ons alle ruimte krijgt om jouw ambities waar te maken en te groeien in je vak. Je doet dat in een team van betrokken collega’s, met een informele werksfeer.

De arbeidsvoorwaarden zijn in overeenstemming met de inhoud van de functie en afhankelijk van jouw ervaring en opleiding.
Wij zijn op zoek naar een journalist/copywriter, die bij ons in loondienst aan de slag gaat.

Solliciteren

Enthousiast geworden? En ben jij de versterking die wij zoeken? Als wij samen de overtuiging hebben dat er een match is, verwelkomen we je heel graag als nieuwe collega. Je hebt veel regelruimte, vertrouwen en vrijheid. Als team zijn we zelf-organiserend, hebben we een pionierscultuur, geven we elkaar feedback en staan voor elkaar.

Heb je vragen: bel of mail ons via Marina van den Berg, HRM (marina@fhi.nl), telefoon: 033-4657507.