FedEx Express/ TNT

De kracht van FedEx Express en TNT

 

Of u nu veel of weinig zendingen verstuurt, binnen Europa of verder weg, wij maken het verzendproces voor u snel en eenvoudig. FedEx Express is ’s werelds grootste exprestransportbedrijf en levert uw zendingen snel en betrouwbaar in meer dan 220 landen en gebieden. Door de overname van TNT in 2016 profiteert u tevens van een ongeëvenaard Europees wegennetwerk. 

Lees de testimonial: FHI-lid Air-Traxx over TNT-kortingen: “We besparen tot 20 procent”

FHI heeft al jaren een samenwerking met TNT, sinds 2016 onderdeel van de FedEx groep. Als lid van FHI bespaart u tot ruim 30% op de vervoersdiensten van TNT (onderdeel van FedEx Express). Daarnaast profiteert u onder meer van:

  • Een Europese wegennetwerk waarmee u sommige bestemmingen binnen 24 uur kunt bereiken – en de meeste binnen 48 uur.
  • Een gecombineerd Express-luchtnetwerk met krachtige verbindingen en een snelle service naar bestemmingen binnen en buiten Europa.
  • Een uitgebreide keuze aan services voor een goede balans tussen snelheid en kosten.
  • Standaard douaneafhandeling zodat u vol vertrouwen internationaal kunt verzenden naar landen buiten de Europese Unie.
  • Gebruiksvriendelijke en slimme verzendtools waarmee u snel en makkelijk online kunt verzenden.

Vul het aanvraagformulier in en profiteer van de voordelen. Zie hier de Tarieven voor 2022 voor FHI Leden: Tarieven 2022_FHI

De algemene voorwaarden lees je hier.

In 2021 heeft FedEx/ TNT Express een praktische online verzendgids gemaakt om jou als verzender meer inzicht te geven in alles wat er bij het verzenden komt kijken, van douane tot verpakken en van documentatie tot specifieke lokale vereisten. Praktisch en eenvoudig uitgelegd. Ook als je als lid van andere vervoerders gebruik maakt is deze informatie handig om bij de hand te hebben.

Meer informatie over de mogelijkheden en services van TNT vind je in de folders: Samenwerken met TNT en Kiezen voor TNT.


Snel en betrouwbaar verzenden tijdens (en na) COVID-19

Sinds de uitbraak van COVID-19 zijn er ook op transportgebied de nodige uitdagingen bijgekomen. Lees hieronder hoe u deze uitdagingen aan kunt gaan en profiteer van onze ledenkorting op de vervoersdiensten van TNT.

Inspanningen om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan hebben in de hele wereld gezorgd voor beperkingen die de wereldwijde Supply Chain verstoren en kunnen zorgen voor vertraging van uw zendingen.

TNT blijft wereldwijd in alle landen en gebieden actief zo lang als dit mogelijk is, uiteraard met inachtneming van de beperkingen die de overheden daarbij instellen. Om de impact van deze beperkingen te minimaliseren, hebben TNT en FedEx aanpassingen doorgevoerd in het netwerk, waaronder de inzet van extra vliegtuigen op routes waar dit het meest nodig is.

Zijn er specifieke logistieke uitdagingen waar u tegenaan loopt, TNT helpt u deze graag op te lossen. TNT biedt u een ruime keuze aan services, passend bij elke verzenduitdaging. Zo bepaalt u de snelheid waarmee uw producten worden verzonden1. U kunt bij dringende problemen bijvoorbeeld kiezen voor een vroege ochtendlevering op de eerst mogelijke werkdag, of zelfs voor een maatwerkoplossing om barrières, waar mogelijk, weg te nemen.

Het is belangrijk om eventuele logistieke uitdagingen en verwachtingen ook met uw klanten te bespreken zodat ook zij weten wat ze kunnen verwachten. Zorg dat u op de hoogte bent van eventuele service beperkingen in de regio’s waar u zakendoet, op tnt.com vindt u hier meer informatie over.

Door afspraken tussen FHI en TNT profiteert u van een aanzienlijke korting op de vervoersdiensten van TNT. Meld u hiervoor aan en binnen drie werkdagen zijn de kortingen voor u geactiveerd.

Wilt u eerst informatie over de dienstverlening van TNT? Neemt u dan contact op via 0800 1234 of ga naar tnt.com.

 

1 Services kunnen worden aangepast in verband met de snel veranderende situatie in de wereld.
Voor meer informatie over de huidige beschikbaarheid van de services van FedEx/TNT, klikt u hier.