Economische barometer

FHI voert ten behoeve van haar leden diverse marktonderzoeken uit, waaronder de Economische Barometer. De Economische Barometer geeft elk kwartaal een actueel beeld van economische verwachtingen in de verschillende branches en is opgebouwd uit een aantal indicatoren als: omzetontwikkeling, orderpositie, bedrijfsresultaat, export, investeringen en personeelsontwikkeling. Met de resultaten van dit onderzoek kunt u de prestaties van uw bedrijf vergelijken met de prestaties van soortgelijke bedrijven en willen wij u behulpzaam zijn bij het bepalen van de strategie voor uw organisatie.

FHI doet dit onderzoek ieder kwartaal. Het onderzoek begint met een terugblik op het laatste kwartaal en uw verwachtingen van het lopende kwartaal.

De Economische Barometer wordt gestuurd aan ruim 800 leden. We maken onderscheid tussen de vijf branches bij het presenteren van de resultaten. Natuurlijk dragen wij er zorg voor dat uw antwoorden anoniem worden verwerkt. Het invullen kost u ongeveer 5 minuten. Deelname is kosteloos.

Hoe u kunt deelnemen?

De marktonderzoeken hebben een plekje gekregen binnen FHI Digitale Service. Na het inloggen ziet u het tabblad ‘onderzoeken’. Daaronder verschijnen de relevante onderzoeken voor uw organisatie. Naast de Economische Barometer werkt FHI ook om aan het Salarisonderzoek, Brancheonderzoek, Trendonderzoek en de Productstatistieken binnen de online module binnen FHI Digitale Service mogelijk te maken. Per organisatie kan één persoon deelnemen aan het onderzoek.

Klik hier om in te loggen op uw account en de Economische Barometer in te vullen.

Resultaten Economische Barometer Q2 2020

Resultaten Economische Barometer Q1 2020